מיגון לחדר קיים

באופן כללי, כל אדם רשאי לבחור פתרון מיגון עבור דירתו, לפי עלויות שהוא מוכן להשקיע בכך או לפי תקציב שיש לו וכמו כן, בהתאם לנכונות מצדו לבצע שיפוץ בדירתו למטרת הוספת מיגון.

אולם, למרות הנחיצות שבמרחב מוגן בכל דירה במדינת ישראל, ניכר כי לא תמיד אנשים דואגים להוסיף מיגון בדירתם והדבר עשוי לחשוף אותם בפני סכנות אפשריות, כגון: נפילת טילים לעברם וכד'. 

מיגון חדר פנימי בדירה נחשבת לפעולה חשובה ואף הכרחית בעיקר כשמדובר בדירה ללא מרחב מוגן חזק וחסין בפני פגיעות או הדף.

תהליך מיגון חדר קיים נקרא גם – שיפור חדר, כאשר במהלך פעולת השיפור, מבוצע חיזוק החדר והפיכתו למוגן וחסין.

שיטת מיגון חדר נבדקה ע"י פיקוד העורף ונמצאה כיעילה ולכן נחשבת לגיטימית ליישום עבור אזרחים. 

פעולת מיגון חדר קיים מוצעת בעיקר עבור אנשים שביתם חסר ממ"ד ואינם מעוניינים לבנות מרחב מוגן, בשל העלויות הכרוכות בכך ו/או בשל חוסר עניים מצדם להיכנס לתהליך של שיפוץ בדירתם וכיו"ב.

בבניינים משותפים, בנייה של ממ"ד כרוכה בהסכמת רוב דיירי הבניין, אשר לא תמיד מושגת באופן מהיר או שלא מושגת כלל ואז פתרון עבור דיירים שכן מעוניינים בפתרון מיגון לדירתם הינו מיגון חדר קיים.

שיפור מיגון חדר קיים לרוב מעניק הגנה דומה לזו שמעניק ממ"ד שנוסף באמצעות בנייה ולפיכך, השימוש בו הינו לגיטימי ומאושר בהתאם להנחיות פיקוד העורף. 

 

כיצד מבוצע מיגון חדר פנימי / שיפור מיגון חדר קיים?

במהלך מיגון חדר בדירה מתבצע בחדר שיפור וכמו כן שינויים מסוימים שמטרתם לגרום לו להיות ממוגן ועמיד בפני סכנות של הדף טילים וכו'.

שיטת מיגון חדר מתבצעת באמצעות פירוק קו הריצוף של החדר והנחת פלדות מפלדה לאורך קו הרצפה ועד לתקרת החדר.

במסגרת פעולת שיפור מיגון חדר קיים בדירה, מחליפים גם את דלת וחלון החדר בדלת וחלון אחרים, חסינים ועומדים בתקנים של מיגון חדרים.

הדלת המותקנת בחדר מוגן נדרשת להיות עמידה בפני הדף והיא מותקנת באופן שנפתחת החוצה ולא לפנים החדר.

 

יתרונות מיגון חדר קיים בדירה

  1. זמן קצר – תהליך מיגון חדר בדירה עשוי להימשך כשבועיים, כאשר מדובר בד"כ בעבודה נקייה וללא לכלוך של שיפוץ.
  2. ללא צורך באישור בנייה – מיגון חדר בדירה לא ידרוש מכם המצאת אישורים לחריגת בנייה וזה יתרון גדול, שכן, תוכלו באופן זה לבצע את התהליך של מיגון חדר בדירתכם באופן מהיר.
  3. ללא בירוקרטיה – בניגוד לתהליך בניית ממ"ד בדירה, תהליך מיגון חדר בדירה למעשה מתבצע ללא בירוקרטיה מורכבת של קבלת אישורים וכד'.

יש לציין, כי על אף שמיגון חדר אינו דורש קבלת אישורים וכד', חשוב שהוא יתבצע בידי חברה מקצועית או איש מקצוע מנוסה בתחום, שיכול לדאוג עבורכם למיגון חדר חסין, שעומד בדרישות פיקוד העורף. 

 

מהן עלויות מיגון חדר פנימי בדירה

עלות מיגון חדר בדירה, באופן כללי נאמדת לפי גודלו של החדר הממוגן וניכר כי עלות ממוצעת לתהליך מיגון חדר עומדת על כ 70,000 ₪. 

בנוגע למידותיו של החדר הממוגן, הנחיות פיקוד העורף מחייבות כי גודל החדר לא יקטן מ 9 מ"ר ולא יגדל מ 15 מ"ר.

 

לחדר קיים

 

לסיכום

בעקבות הסכנות הנשקפות לתושבי ישראל, שחשופים לירי של רקטות, טילים וכד', הוספת פתרונות מיגון ובנייה של מרחבים מוגנים בבתים ובמבנים הפכה להכרחית וחשובה.

אולם, לא מעט דירות ומבנים נותרו ללא מרחבים מוגנים וזאת בדל ההוצאות הכספיות הנדרשות עבור הוספת מרחב מוגן ולרוב גם בשל הפרוצדורה של קבלת אישורים הכרוכה בכך.

פתרון לכך מוצע באמצעות תהליך שיפור חדר סטנדרטי והפיכתו למרחב מוגן, שבאמצעותו, החדר המשופר מחוזק ועובר תהליך שהופך אותו לעמיד בפני סכנות אפשריות. 

בהתאם להנחיות פיקוד העורף, ניתן לבצע שיפור מיגון חדר קיים בדירה ולהפוך אותו מחדר רגיל למרחב מוגן, לפי התקנים הנדרשים. מיגון חדר בדירה נחשב לתהליך של שיפוץ פנימי ולפיכך, אינו מחייב קבלת אישורי התר חריגות בנייה וכיו"ב.

הוספה של מרחב מוגן בדירה יכול לתרום לכם, הן מבחינת השקט הנפשי שהוא יעניק עבורכם והן מבחינת הגדלת ערך הדירה. 

לקבלת שירות בתחום מיגון חדרים, ניתן לפנות לחברת מיגון טוב, שתוכל להציע עבורכם ייעוץ מקצועי בנושא מיגון דירות וחללים וכן תוכל להציע עבורכם שירות מיגון דירות במחירים משתלמים. 

אז מה היה לנו עד עכשיו

הליך שיפור מיגון חדר קיים הוא פשוטו כמשמעותו מיגון חדר קיים בדירה, כלומר הופכים חדר קיים לחדר מוגן מפני רסיסים והדף. למידע נוסף היכנסו לאתר.

היתרונות של תהליך שיפור מיגון חדר קיים הם: תהליך מהיר מאוד של עד 4 ימים לשיפור מיגון חדר קיים, אין צורך באישורי והיתרי בנייה, תהליך זול יחסית לשאר המוצרים בתחום המיגון ועוד.. היכנסו לאתר.

העלות של תהליך שיפור מיגון לחדר קיים נע בטווח מחירים של 20,000 ₪ – 50,000 ₪. לפרטים נוספים היכנסו לאתר.

לקבלת הצעת מחיר למיגון לחדר קיים השאירו פרטים בטופס
לוגו מיגון טוב
לייעוץ חינם והצעת מחיר למיגון לחדר קיים השאירו פרטים ונחזור בהקדם