חדר מיגון מתקפל

מדינת ישראל עומדת בפני קשת רחבה של סכנות מצד מדינות אויבות ולפיכך, אזרחיה נתונים בפני סכנה ממשית.

מסיבה זו, פתרונות מיגון נגישים בבתים, שיכולים להגן על התושבים בזמנים של סכנה, הינם דבר הכרחי לשמירה על חייהם.

יחד עם זאת, לאחוז לא קטן של אזרחים במדינת ישראל אין פתרון מיגון נגיש וזמין שיכול לשרת אותם במצבים של סכנה, כגון: נפילת טילים. 

מטרתו של פיקוד העורף בהקשר לכך, הינה לפעול לקידום שיטות מיגון אפקטיביות ולשיפור מיגון במבנים פרטיים ומסחריים.

במסגרת שיפור מיגון בבתים או בחללים מסחריים מדובר לרוב בתהליך של שיפוץ שכולל יציקת בטון בקיר של חלל שאותו מעוניינים לשפר.

אופציה אחרת של שיפור מבנה כוללת החלפה של קיר במבנה בקיר אחר שעשוי מבטון ובנוסף גם החלפה של דלת וחלון באותו החלל – לחלון ודלת חסינים יותר בפני הדף. 

אמנם שיפור מיגון קיים יכול לאפשר את חיזוקו ולהעניק את המענה להגנה וביטחון עבור החוסים בו, אך חשוב לציין כי ממ"ד בנוי מעניק את המענה הטוב והבטוח יותר נגד סכנות, כגון: ירי טילים וכד'.

שיפור מיגון בבית מיועד בעיקר לאנשים שאין בידיהם תקציב מתאים עבור בנייה של ממ"ד והן מעוניינים לדאוג לפתרון מיגון זול ונגיש יותר.

יתרה מזאת, בבניה חדשה, שיפור של מיגון אינו מאושר, שכן, הדרישה לפי חוק הינה לבנות מיגון עפ"י התקנות.

אולם, שיטות מיגון המוצעות ע"י פיקוד העורף וכוללות את שיטת שיפור מיגון, נמצאו כעומדות בדרישות ובתקנים והן מיועדות כאמור בעיקר לאנשים הזקוקים לפתרונות מיגון במקום בנייה של ממ"ד. 

 

מה נכלל בפתרונות מיגון חדשים? 

ככלל, פתרונות מיגון חדשים, המוצעים ע"י פיקוד העורף מאפשרים התקנה מהירה יחסית והם נגישים יותר עבור אנשים המעוניינים בהתקנה של מיגון בביתם בעלות כספית נוחה.

פתרונות המיגון השונים נבדקו ונמצאו תקינים בהתאם לדרישות ולתקנים של פיקוד העורף ולכן השימוש בהם נחשב תקין. 

שיטות המיגון החדשות, המהוות חלופה לבניית ממ"ד, כוללות גם חדר מיגון מתקפל, שיכול להתאים להתקנה בתוך הבית.

חדר מיגון מתקפל הינו פטנט שהומצא בישראל וניתן להתקינו בבית ולקפלו במידת הצורך.

חדר כזה עשוי מפלדה והוא בנוי באופן שניתן לקפלו מצד אחד ולפתוח אותו באופן מהיר – לממ"ד.

את חדר המיגון המתקפל מצמידים לאחד מקירות הדירה ובאופן זה, הוא ממוקם, כך שבשעת חירום, הכניסה אליו מתאפשרת באמצעות משיכת הלוחות שבו כלפי חוץ, בכדי לפתוח אותו כמרחב מוגן.

בזמנים בהם לא זקוקים למיגון המתקפל, ניתן לכסות אותו עם ווילון ובאופן זה, אינו יפריע לאווירה או לעיצוב הכללי שבבית.

 

ממ"ד מתקפל לעומת מיגונית – מה היתרונות הקיימים בו?

כשמדברים על מיגונית, מתכוונים לחדר מוגן שמיוצר במפעל ומובל לבית הלקוח, בהתאם להזמנתו, כאשר לרוב מציבים אותה מחוץ לבית והיא משמשת כמקום מחסה במצבי חירום וכד'.

בדומה לחדר מיגון מתקפל, גם המיגונית מהווה פתרון עבור אנשים שלא מעוניינים לבנות ממ"ד בביתם או שאין בידיהם את התקציב עבור בניית ממ"ד.

בניגוד לחדר מיגון מתקפל, המיגונית מוצבת בשטח שמחוץ לבית באופן קבוע ואינה ניתנת לקיפול, כך שיש לקחת בחשבון כי היא תוספת שטח מסוים באופן קבע.

לעומת זאת, היתרון הבולט בחדר מיגון מתקפל שהינו ניתן להזזה, בזמן שאין בו שימוש ובכך מתאפר שימוש בשטח עליו הוא ממוקם ואינו תופס מקום באופן קבוע. 

 

כיצד ניתן להזמין ממ"ד מתקפל?

כפי שהוסבר לעיל, חגר מיגון מתקפל מיוצר בישראל, כך שניתן להזמינו דרך היצרן שלו שנמצא בארץ.

אולם, במידה והנכם מעוניינים בהתקנת ממ"ד מתקפל בביתכם, ההמלצה היא לפנות לאיש מקצוע, כגון: קבלן שיפוצים, שיוכל למסור לכם את המידע הרלוונטי בנוגע להזמנת הממ"ד המתקפל ואף יוכל ליצור קשר עם הספק הרלוונטי.

 

חדר מיגון מתקפל

 

לסיכום

תושבי ישראל עשויים להיחשף לסכנות של נפילת טילים מצד מדינות אויבות ולכן, ישנה דרישה לדאוג לפתרון מיגון בכל דירה ובניין בארץ.

  מבין פתרונות המיגון המוצעים ע"י פיקוד העורף, חדר מיגון מתקפל מהווה אופציה נגישה וזולה יותר ביחס לבניית ממ"ד והוא טמן בחובו לא מעט יתרונות. 

בכדי לקבל מידע אודות חדר מיגון מתקפל, תוכלו לפנות לחברת מיגון טוב שתוכל להעניק עבורכם ייעוץ מקצועי בתחום והצעת מחיר משתלמת בנוגע לרכישת מיגון לבית. 

אז מה היה לנו עד עכשיו

לקבלת הצעת מחיר לחדר מיגון מתקפל השאירו פרטים בטופס
לוגו מיגון טוב
לייעוץ חינם והצעת מחיר לחדר מיגון מתקפל השאירו פרטים ונחזור בהקדם