מיגוניות בבתי ספר

בזמני חירום, בנם נשקפת סכנה וחוסר שקט במדינת ישראל, ישנה חשיבות גבוהה להיערך מבחינת מיגון תקין שיכול לשמש מחסה.

כשמדובר במרחבים מוסדיים ובפרט, בבתי ספר, ההיערכות עם מרחבים מוגנים הופכת אף למשמעותית יותר, שכן מדובר בפתרון מיגון שמיועד לכמות גדולה של שוהים הכוללים את תלמידי בית הספר, מורים ועוד.

הצבת מיגוניות בשטח בית ספר מאפשרת מענה פרקטי ומהיר עבור מצבים שונים של סכנה וחירום.

 

הגדרה של מיגונית

מיגונית הינה מבנה שמיוצר מבטון מזוין ויכול לספק הגנה עבור השוהים בתוכו וניתן לשנע מבנה זה ממקום למקום.

 

מה המקור ליצירת מיגוניות?

בעבר, התעורר הצורך במיגוניות בעיקר בקרב התושבים שגרו בעוטף עזה ונחשפו לסכנות של ירי טילים וכיו"ב, אולם בהמשך, הצורך במרחבים מוגנים הפך למנת חלקם גם של אנשים שהתגוררו בערים ובישובים אחרים בארץ.

למרות כיפת ברזל שמתפקדת כהגנה מפני ירי טילים, ישנה דרישה לדאוג גם למרחבים מוגנים, בהם ניתן לשהות בזמני חירום וסכנה.

מסיבות אלה, השימוש במיגוניות כאמצעי מחסה והגנה בעתות חירום הלך וגדל ומיגוניות מוצבות בשטחים פתוחים שונים וביניהם גם בשטחיהם של בתי ספר.

בהצבת מיגוניות בשטחי בתי ספר, יש לוודא כי הינן ממוקמות באופן נגיש עבור תלמידים, מורים ושאר צוות בתי הספר, כך שניתן להימלט לתוכן תוך רגעים בודדים.

 

האם נדרש היתר בנייה עבור הצבת מיגונית?

בעבר, למטרת הצבת מיגונית, היה נדרש לקבל היתר בניה, אולם עם הזמן, בשל התרחשותם של אירועים ביטחוניים, ניתן פטור בקבלת ההיתר למטרת הצבת מיגוניות.

מהלך זה נעשה בשל ההבנה כי תושבי ישראל עשויים להיחשף בפני סכנה של ירי טילים ולכן, יש לאפשר הצבת מיגוניות לאנשים ומשפחות שחסר בשטחיהם ממ"ד והינם זקוקים לפתרון מיגון.

 

הפרמטרים הנדרשים במיגוניות

ככלל, ישנם כמה פרמטרים שחייבים להיכלל במיגוניות וביניהם:

 

  • בנויה מבטון מזוין – יש לייצר מיגוניות מבטון מזוין, חומר עמיד, שיכול להחזיק מעמד לטווח ארוך. עובי קירותיה של מיגוניות אמור להיות כ 30 ס"מ, כך שיאפשר הגנה באופן מרבי.
  • מיגונית צריכה לכלול גם פתחי אוורור, שדרכם יוכל להיכנס אוויר לשוהים בתוך המיגונית.
  • נוחות – למטרת שהייה ממושכת של האנשים, שטחיה של המיגונית נדרשים להיות מותאמים לכמות גדולה של אנשים, בפרט כשמדובר במיגונית שמיועדת לשטח בית ספר.
  • עמידה בתקנים – מיגונית נדרשת כמובן לעמוד בסטנדרטים שנקבעו בחוק ולאפשר הגנה ומחסה באופן מרבי, בדומה לממ"ד קונבנציונאלי.

 

הצבת המיגוניות במיקום נגיש

כשמדובר במוסדות גדולים, כמו בתי ספר, ישנה חשיבות גבוהה להצבת מיגוניות באופן נגיש, כך שיהיה קל ברוח לתוכן, בזמני חירום, כגון: ירי טילים וכיו"ב.

חובה להציב את המיגוניות בשטחים שאינם מפריעים להתנהלות תקינה של הנמצאים בסביבתה.

 

מיגוניות – למי יכול פתרון מיגון זה להתאים?

ניכר, כי לא מעט אנשים ומשפחות מתגוררים בבתים או בבניינים שחסר בהם ממ"ד וזאת בשל העובדה כי בניית ממ"ד לרוב כרוכה בתהליך מורכב ובעלויות כספיות לא מועטות.

פתרון לכך ניתן באמצעות מיגוניות, שיכולות לאפשר הגנה עבור אנשים, בעתות חירום או סכנה ובייחוד בשטחים בהם שוהים מס' רב של אנשים, כגון: שטחי בתי ספר.

מיגוניות שמוצבות בשטחי בתי ספר מאפשרות לתלמידים, למורים ולשאר האנשים השוהים בסביבת בתי הספר להימלט לתוכן בעת חירום או סכנה ובכך, להיות מוגנים מפני סכנות אפשריות.

בניגוד לעלות הכספית שכרוכה בבניית ממ"ד קונבנציונאלי, הצבת מיגונית כרוכה בעלות כספית נמוכה יותר באופן משמעותי.

לפיכך, מוסדות שונים וביניהם בתי ספר, יכולים להציב כמה מיגוניות בשטחיהם, מבלי להיכנס לתהליך בנייה שכרוך בעלויות כספיות גבוהות (שכן כרוך בד"כ בבניית ממ"ד).

 

שימושים נוספים במיגונית

מעבר לשימוש בה כמרחב ממוגן לזמני סכנה, לעיתים, נהוג לעשות בה שימושים אחרים.

מוסדות ובתי ספר שונים לעיתים משתמשים במיגוניות כחדר לימוד או כחדר פעילות עבור התלמידים ודואגים לעיצוב פנימי מתאים למטרות אלה.

 

מיגנויות בבתי ספר

 

לסיכום

מיגוניות משמשות כמרחב ממוגן בשטחיהם של מוסדות ציבוריים שונים ובפרט, בבתי ספר.

יכולתה לספק הגנה ומחסה מקסימאליים הפכו את המיגונית למרחב ממוגן מועדף על פני מרחבים מוגנים מסוגים אחרים.

לקבלת ייעוץ ומידע נוסף בתחום של מיגוניות, תוכלו לפנות לחברת מיגון טוב, שתוכל הציע עבורכם שירות מקצועי בתחום במחיר אטרקטיבי.

אז מה היה לנו עד עכשיו

לקבלת הצעת מחיר למיגוניות בבתי ספר השאירו פרטים בטופס
לוגו מיגון טוב
לייעוץ חינם והצעת מחיר למיגוניות בבתי ספר השאירו פרטים ונחזור בהקדם