מיגון מבנים

פתרונות מיגון שונים מוצעים כיום ע"י חברות שעוסקות בתחום, כאשר המטרה בפתרונות המיגון להגן על מבנים בהם ממקמים אותם ולפיכך, עליהם לעמוד בתקנים שנקבעו על פי חוק. 

כיום, המגמה הינה להתאים לכל מבנה את פתרון המיגון הנכון עבורו, הן מבחינת הגודל הרצוי והן מבחינת סוג המיגון המבוקש.

בתי עסק שונים פונים לעיתים לרכישת פתרונות מיגון, בפרט כאשר אין בקרבתם מקלט או ממ"ד שיכול לאפשר עבורם הגנה בזמני סכנה. 

 

מה החשיבות שבהתקנת מיגון במבנים?

התקנת מרחבים מוגנים במבנים שונים, מוסדות ציבור וכו', חשובה ואף נחוצה שכן, המטרה של מרחבים מוגנים לאפשר הגנה ומחסה לשוהים בהם במהלך זמני חירום או סכנה.

שהייה במרחבים מוגנים יכולה להציל חיים ולפיכך, הדגש על הוספת מיגון למבנים הינו רב.

למרות החשיבות שבפתרונות מיגון, ניכר כי לא תמיד הם קיימים ולמעשה, ישנם מבנים שחסר בהם מרחב מוגן והדבר עשוי לחשוף את השוהים שבמבנה בפני סכנות פוטנציאליות.

בנייה של ממ"ד כחלק ממבנה או מדירה הינו תהליך שעולה לא מעט כסף בד"כ ומסיבה זו, ישנם מבנים ו/או דירות בהם הוא חסר.

התמודדות עם חוסר בממ"ד מוצעת באמצעות פתרונות מיגון שונים, שמיוצרים כיום במגוון של סוגים ומאפשרים להחליף את הממ"ד הקונבנציונאלי, אך בתנאי שהם מיוצרים בהתאם לתקן המחויב בחוק. 

לעיתים, מבנים ממוקמים באזור בו ישנם מקלטים ממוגנים, אך הדבר לא תמיד יעיל כשמדובר במקלט מרוחק מהם יחסית, שכן, בזמנים של סכנה או חירום, יש להיכנס במהירות למרחב מוגן.

שיטות מיגון שונות מעניקות פתרון לאזרחים, בפרט כשאין להם תקציב לבנייה של ממ"ד והם מעוניינים להוסיף מרחב מוגן למבנה בו הם שוהים.

 

סוגי פתרונות מיגון למבנים 

מגוון פתרונות המיגון המוצעים כיום כולל כמה סוגי מרחבים מוגנים וביניהם:

  • ממ"מ – מרחב מוגן מוסדי. בהתאם להנחיות של פיקוד העורף, מוגדר כחובה בבתי עסק ובמוסדות ציבור. במטרה שממ"מ יספק הגנה עבור השוהים בו, הדרישה הינה לייצר לפי הקן ולכלול בו: דלת חסינה, חלון אטום וחסין בפני הדף וכד'. יש לציין כי בניגוד לממ"ד, שלרוב מיועד לבתים פרטיים, ממ"מ מיועד בעיקר למבנים ציבוריים ולבתי עסק על סוגיהם השונים, כגון: בנק, קופת חולים וכן הלאה. מעבר לכך, לא מעט מפעלים מחויבים בהוספת ממ"מ על מנת שיוכלו לקבל רישיון עסק.
  • רב ממ"ד – לרוב משולב בתוך מבנה באמצעות לוחות העשויים פלדה. פתרון מיגון שבו מבוצע חיפוי לקירות (ולתקרה) במבנה בו הוא ממוקם והוא כולל גם פנלים שמיוצרים מפלדה ובאופן זה מתאפשרת הגנה בפני הדף.
  • מקלט נייד – ניתן להרכבה באופן פשוט יחסית.  
  • ממ"ד יביל – מיוצר בד"כ מחומרים חזקים, כגון: בטון או אלומיניום, בעלי רמת בידוד גבוהה וחסינים בפני הדף של טילים. ניתן לשינוע ממקום יצורו למבנה או לבית העסק. 
  • חמ"ל – מיגון שמהותו הינה ציפוי חיצוני של מבנה בלוחות פלדה.
  • מיגון תשתיות – מיגון שמותקן על שתיות שנמצאות במבנה.

 

מיגון ארכיטקטוני – איפה מותקן?

חברות העוסקות בענף פתרונות מיגון מציעות שירות של הרכבת מיגון ארכיטקטוני, כאשר המטרה הינה להתאימו לגודל של המבנה שבו הוא מותקן וכן, עליו לעמוד בתקנים הנדרשים.

מיגון ארכיטקטוני מיועד למבנים שונים בתעשייה, כגון: בתעשייה הביטחונית, בתעשייה הציבורית וכיו"ב.

יש לציין כי עבור כל מוסד, הדרישה הינה להתאים פתרון מיגון, כך שיעניק בו את ההגנה והביטחון המרביים. 

התקנה של מיגון ארכיטקטוני הינה פעולה שדורשת ניסיון, כדי שתתבצע כראוי ולכן, ההמלצה הינה להיעזר בבעל מקצוע בתחום או בחרה שמשווקת פתרונות מיגון, שיוכלו להתאם עבורם את פתרון המיגון האידיאלי עבורכם.

 

באנר מיגון מבנים

 

לסיכום

נסיבות המצב הביטחוני בישראל, הביאו למצב בו התושבים יכולים להיחשף בפני פגיעה מצבי סכנה של נפילת טילים וכיו"ב ולפיכך, חלה הדרישה להוספת מרחב מוגן בכל מבנה.

הוספת מרחב ממוגן חלה על כל מרחב פרטי וציבורי, משום שהמטרה בכך הינה להעניק הגנה לשוהים במרחב במוגן, בזמני חירום או סכנה. 

בניגוד לממ"ד, שנבנה בדר"כ כחלק מדירות פרטיות, פתרונות מיגון אחרים מוצעים כיום עבור מוסדות ומבנים שונים, שאין בהם ממ"ד והם זקוקים למרחב ממוגן שעומד בתקנים.

לקבלת מידע נוסף בנוגע להתקנת פתרונות מיגון שונים, תוכלו לפנות לחברת מיגון טוב, שתציע עבורכם שירות בתחום במחירים אטרקטיביים.

אז מה היה לנו עד עכשיו

לקבלת הצעת מחיר למיגון מבנים השאירו פרטים בטופס
לוגו מיגון טוב
לייעוץ חינם והצעת מחיר למיגון מבנים השאירו פרטים ונחזור בהקדם