מיגון דירות

במהלך השנים, תושבי מדינת ישראל נמצאים תחת סכנה מצד מדינות אויב, המאיימות בזריקת טילים וכד'.

איום זה הביא להעלאת הדרישה לפתרונות מיגון עבור בניינים, בתי עסק ובעיקר עבור דירות ובתים פרטיים. 

פתרונות מיגון שונים מוצעים ע"י חברות בשוק ובמסגרתם, כל אדם רשאי לבחור בפתרון מיגון עפ"י תקציב שיש לו ובהתאם לשיקולים אחרים.

אולם, למרות החשיבות הרבה שבמרחבים מוגנים, לא בכל דירה קיים פתרון מיגון והדבר חושף את דיירי אותם דירות בפני סכנות פוטנציאליות.

עלויות הכרוכות בהוספה של ממ"ד לדירה, כמו גם, האישורים הנדרשים לשם כך, גורמים לבעלי דירות לא מעטים לוותר על פעולת הוספת ממ"ד לדירותיהם, על אף ההכרח שבהוספת המיגון. 

 

אילו סוגי פתרונות מיגון מוצעים?

כיום, ישנם כמה פתרונות מיגון שמוצעים ע"י פיקוד העורף, כגון: חיזוק חדר בדירות, מיגון נייד ועוד, שמטרתם להחליף את פעולת בנייה של ממ"ד בדירה.

פתרון מיגון של שיפור מבנים, למטרתם הפיכתם למוגנים, כולל חיזוק של קירות המבנים או החלפת הקירות לחסינים בפני הדף של ירי טילים וכיו"ב.

פתרונות מיגון המוצעים ע"י פיקוד העורף עומדים בכמה פרמטרים הכוללים: נגישות גבוהה של הפתרונות עבור האזרחים, עלות נגישה ונוחה של פתרונות המיגון, אפקטיביות מידית של פתרונות המיגון ועוד. 

 

בניית ממ"ד בדירה

ככלל, בניית ממ"ד בדירה לרוב כולל תהליך של קבלת אישורי היתר בנייה והיא עשויה להימשך פרק זמן מסוים.

פעולה של הוספת ממ"ד מוכן עבור דירה עשוי אף הוא להימשך פרק זמן של מס' חודשים. מבחינת עלויות הכרוכות בבניית ממ"ד בדירה, בד"כ מדובר בכמה אלפי שקלים, כך שהעלות הממוצעת של בניית ממ"ד בדירה עשויה אף להגיע ל כ 100,000 ₪.

החוק מגדיר קריטריונים מסוימים לבניית ממ"ד אשר כוללים: 

  • בנייה מבטון
  • מידות נדרשות: שטח הממ"ד לא יופחת מ 9 מ"ר וכמו כן, גובהו ינוע בטווח בין 2.8 – 2.5 ורוחבו לא יופחת מ 1.6 מ"ר. 
  • עובי קירותיו של ממ"ד לא יופחת מ 25 ס"מ.  

 

שימוש בממ"ד נייד בדירה

ניכר, כי קיימת עלייה בביקוש לממ"דים ניידים מצד אנשים שאין בדירתם מרחב מוגן והם מעוניינים בהוספה של מיגון במחיר נגיש. היתרונות הבולטים בממ"ד הנייד מתבטאים בעיקר ביכולת השינוע שלו, כך שניתן להעבירו יחסית בקלות ובמחיר הזול הכרוך ברכישתו, ביחס למחר הנדרש עבור בנייה או שיפוץ של ממ"ד. 

 

עד כמה מיגון בדירות הינו הכרחי?

מיגון תקין בדירות במדינת ישראל עשוי להציל חיים, שכן, הוא מאפשר מחסה והגנה עבור הדיירים בזמן חירום או במצבי סכנה, כגון: יריות של טילים, נפילת קסאמים, רעידות אדמה וכד'. 

ישנן לא מעט דירות בהן חסר מרחב מוגן, אך ישנו מקלט הממוקם בסביבתם. אולם, מקלט בקרבת הדירה אינו יכול לתת מענה תמיד, בייחוד במצבים בהם הוא מרוחק יחסית מהדירה ודייריה צריכים לרוץ אליו תוך שניות בודדות.  

 

שיטות מיגון עבור דירות  

שיטות מיגון שונות מוצעות ע"י פיקוד העורף עבור דירות בהם אין ממ"ד , כאשר פתרונות המיגון מיועדים לתת מענה אפקטיבי וזמין במצבי חירום או סכנה. פתרונות המיגון כוללים: 

  • הפיכת חדר בדירה למרחב מרחב מוגן – פעולה שלא דורשת קבלת היתרי בנייה, שכן מדובר ומדובר בשיפוץ של חדר פנימי בדירה. 
  • חיזוק לקירות קיימים – פתרון מיגון של חיזוק קירות בבית והפיכתם למוגנים ועמידים בפני הדף ירי טילים וכיו"ב.  
  • רכישת מיגון נייד – פתרון שיכול להתאים עבור אנשים שאין בידיהם תקציב עבור בניית ממ"ד, שכן רכישת מיגון נייד מסתכמת בד"כ בעלות נמוכה באופן משמעותי מעלות בנייה של ממ"ד. מסיבה זו, פתרון זה הינו אידאלי עבור אנשים שמחפשים פתרונות מיגון במחירים נוחים וכן, עבור אנשים שלא מעוניינים בתהליך של בנייה ו/או שיפוץ של ממ"ד בדירתם.

מיגון דירות

 

לסיכום

הסכנות הנשקפות כלפי תושבים במדינת ישראל, ממקמות בסדר היום את הדרישה למיגון דירות ובניינים באופן כללי. פתרונות מיגון שונים מוצעים עבור בעלי דירות, שלא הוסיפו ממ"ד לדירותיהם, כאשר המטרה בפתרונות המיגון הינה להעניק הגנה עבור דיירי הבית, בזמני חירום וסכנה. 

חברת מיגון טוב מתמחה בפתרונות מיגון שונים ותוכל להציע עבורכם שירות מקצועי בתחום. תוכלו לקבל ייעוץ ע"י איש מקצועי של החברה וגם לרכוש דרכה מיגון לדירתכם בחירים אטרקטיביים. 

אז מה היה לנו עד עכשיו

לקבלת הצעת מחיר למיגון דירות השאירו פרטים בטופס
לוגו מיגון טוב
לייעוץ חינם והצעת מחיר למיגון דירות השאירו פרטים ונחזור בהקדם