מה ההבדל בין ממ"ד למיגונית? איך לבחור נכון מה מתאים עבורי?

המציאות המורכבת במדינת ישראל, של נפילת טילים וכיו"ב הובילה למצב בטחוני לא יציב שבעקבותיו, פתרונות מיגון שונים הפכו להכרחיים עבור בתים פרטיים ובתי עסק שונים.

למרות שבמשך תקופות ממושכות ישנו שקט במדינה, המציאות מלמדת כי לא ניתן לסמוך על כך וחובה להיערך לקראת מצבי חירום. 

יותר ויותר אנשים מחפשים אחר פתרונות מיגון, על מנת להגן על עצמם, בעתות צרה, מתוך תקווה שבפועל הם לא יזדקקו לפתרונות אלה.

מדובר גם באנשים, שדואגים לביטחון של משפחותיהם ושל בתיהם וגם באנשים שדואגים לביטחון בתי העסק או המפעלים שלהם, לעובדיהם וכיו"ב. 

באופן כללי, ישנן שתי אלטרנטיבות עיקריות של פתרונות מיגון, בהן נהוג לעשות שימוש והן מיגונית וממ"ד.

בכדי לעמוד על ההבדלים בין שני סוגי פתרונות המיגון, לפניכם פירוט בנוגע לכל אחד מהם.

 

מיגונית 

מבין שני סוגי פתרונות מיגון אלה, זו הזולה יותר. מדובר למעשה במבנה מוגן שעשוי מבטון מזוין, לרוב מבנה זה איננו גדול והוא מיועד לאכלוס של כמות בינונית של אנשים.

בדרך כלל, נהוג למקם את המיגונית בחצר של בית או של מוסד ציבורי וכמו כן, בפארקים ציבוריים ובאזורי תעשיה.

מיגונית ניתנת להובלה ממקום למקום באופן פשוט יחסית, באמצעות משאית ולרוב, זמן ההגעה שלה לבית הלקוח הוא די מהיר, מרגע שהוזמנה.

 

ממ"ד

ישנם אזרחים שלא מפריע להם שהמרחב המוגן שלהם נמצא בחוץ, בשטח פתוח ולעומתם, ישנם אזרחים שמעדיפים שהמרחב המוגן דווקא ימוקם במרחב סגור.

עבור אנשים שמעדיפים פתרון מיגון בנוי בחלל סגור, הממ"ד הבנוי יכול להוות פתרון מתאים ויעיל.

הוספת ממ"ד בבית לרוב מתבצעת ע"י בניה של חדר ממוגן, בהתאם להוראות פיקוד העורף, אך יחד עם זאת, בד"כ מדובר בתהליך שכרוך בהוצאה כספית לא קטנה ובלא מעט זמן.

ממ"ד הינו חדר לא סטנדרטי ולפיכך, בהתאם לחוק, יש לבנות אותו בבטון מזוין, חומר חזק במיוחד, כך שיעמוד בסטנדרטים של החוק ויוכל לאפשר הגנה עבור החוסים בו, מפני הדף של טילים וכד'.

שימוש באמצעי בטיחות שונים, במהלך בניית ממ"ד הוא זה שמייקר את העלות הכוללת הכרוכה בתהליך זה.

 

מיגונית או ממ"ד – במה תבחרו?

כשאנשים או משפחות מעוניינים בהוספת מרחב מוגן לביתם, שגם יגדיל באותה הזמנות את שטח ביתם או את כמות החדרים שבו, פתרון בניית ממ"ד יכול להתאים עבורם. 

כשאנשים ומשפחות מעוניינים במיגון מידי ונגיש, המיגונית יכולה להוות פתרון טוב ויעיל, שיכול להעניק להם הגנה בזמני חירום או סכנה.

מלבד זאת, אנשים שתקציבם דל או שאינם מעוניינים להשקיע סכום כסף גדול עבור פתרון מיגון, רכישת מיגונית, כפתרון מיגון, יכולה להתאים מאוד.

בנוסף, לא כולם מעוניינים בתהליך מורכב של בנייה או שיפוץ, שבד"כ כרוך בבניית ממ"ד ובמצבים אלה, רכישת מיגונית יכולה לשמש כפתרון חלופי, נגיש ומהיר יותר. 

לעיתים, יש הנוהגים להסב את המיגונית שרכשו, למטרות נוספות, כגון: הפיכתה למחסן, לקליניקה ועוד.

למרות שימושים נוספים מעין אלה, חשוב לזכור את השימוש העיקרי והחשוב ביותר שלשמו נועדה המיגונית – לשמש כמרחב מוגן לזמנים בהם נשקפת סכנה.

 

לסיכום

ממ"ד ומיגונית, שניהם משמשים כמרחבים מוגנים לזמני חירום, אך בכל אחד מפתרונות מיגון אלה ישנם מאפיינים שונים.

בבואכם לבחור פתרון מיגון שיתאים לכם, כדאי לקחת בחשבון את היתרונות (והחסרונות) שבכל אחד מסוגי המיגון ולבחון באופן זה, איזה פתרון מיגון יכול להתאים עבורכם, בהתאם לשטח המוקצה לכך ובהתאם לתקציב הכספי שיש בידיכם למטרה זו. 

במידה ותרצו לקבל שירות מקצועי בנוגע להוספת מרחב מוגן, תוכלו לפנות לחברת מיגון טוב שעוסקת בפתרונות מיגון שונים ותוכל לתת לכם שירות וייעוץ בתחום.

אז מה היה לנו עד עכשיו

לקבלת הצעת מחיר למה ההבדל בין ממ"ד למיגונית? איך לבחור נכון מה מתאים עבורי? השאירו פרטים בטופס
לוגו מיגון טוב
לייעוץ חינם והצעת מחיר למה ההבדל בין ממ"ד למיגונית? איך לבחור נכון מה מתאים עבורי? השאירו פרטים ונחזור בהקדם