עושים סדר: אז מה ההבדל בין ממ"ד, ממ"מ וממ"ק?

שלא כמו מדינות אחרות, בהן האיומים הביטחוניים פחותים יותר, במדינת ישראל קיים איום ביטחוני קבוע.

מצב זה מצריך מאיתנו, האזרחים, להיות מוגנים בצורה הטובה ביותר, עם מרחבים מוגנים כמו ממ"ד, ממ"מ וממ"ק.

המרחבים האלה מאפשרים לנו הגנה יעילה, אך מה ההבדלים ביניהם? במאמר הבא נעשה בכך סדר.

 

ממ"ד, ממ"מ וממ"ק

לפני שנבין את ההבדלים בין ממ"ד, ממ"מ וממ"ק, חשוב להבין מה היא המשמעות של כל אחד מהמרחבים המוגנים הללו. באמצעות הבנה זו ניתן יהיה להבין את ההבדלים השונים והמהותיים ביניהם.

  • ממ"דממ"ד הם ראשי התיבות של מורחב מוגן דירתי. מרחב מוגן זה נמצא בתוך דירת מגורים. זהו למעשה חלל בתוך דירת המגורים שמאושר על פי תקנות פיקוד העורף להוות מרחב מוגן
  • ממ"מ – ממ"מ אלו ראשי התיבות של מרחב מוגן מוסדי. במוסדות ציבוריים, כמו משרדים או מתקנים של הממשלה למשל, המרחב המוגן שניתן יהיה למצוא הוא ממ"מ, והוא משמש את מי שנמצא באותו מוסד.
  • ממ"ק – אלו ראשי התיבות של מרחב מוגן קומתי. ישנם בניינים, לרוב בניינים ישנים יותר, שבהם אין מרחבים מוגנים לכל דירה. במקרה הזה, כאשר יהיה צורך להיכנס אל מרחב מוגן, יכנסו השכנים אל המרחב המוגן הקומתי, שישמש את כלל דיירי הקומה.

 

באנר מה ההבדל בין ממ"ד, ממ"ק וממ"מ

 

מאפייני הממ"ד

ממ"ד, או מרחב מוגן דירתי, הוא ככל הנראה המרחב המוגן הנפוץ ביותר כיום בישראל.

הוא מאפשר מיגון בצורה יעילה יחסית למשפחות של כמה נפשות בודדות, וניתן להגיע אליו מהר מכל חדר בבית. המאפיינים העיקריים שלו הם:

  • נגישות לכל דיירי הבית – הממ"ד הוא בסופו של דבר עוד חדר בבית שלכם. ברגע שאתם מבינים שאתם צריכים להיכנס למרחב מוגן, בין היתר באמצעות השמעת אזעקה למשל, תוכלו להגיע אליו בצורה בטוחה ומהירה.
  • מקום מוגבל – ממ"ד לא יכול להכיל יותר מדי אנשים, כך שאם לשכנים שלכם אין ממ"ד, זה לא יהיה אפקטיבי להכניס אותם אל הממ"ד שלכם בכמויות כל כך גדולות, שכן הוא מראש מיועד להכלת סדר גודל של תא משפחתי.

 

מאפייני הממ"מ

  • קיבולת תכולה גדולה – מכיוון שהממ"מ נמצא במוסדות ציבוריים, הוא נבנה מתוך נקודת הנחה שכמות האנשים שתרצה להיכנס אליו בעת חירום תהיה הרבה יותר גדולה מהרגיל. לכן, הקיבולת שלו מאפשרת לו להכיל תכולת אנשים גדולה יותר מהממ"ד.
  • זמן הגעה גבוה יותר – מוסדות ציבוריים שונים הם הרבה יותר גדולים מדירות מגורים קטנות, כך שההגעה אל הממ"מ יכולה לקחת יותר זמן.
  • שימוש אוכלוסיות מגוונות – בעוד שממ"ד משומש לרוב על ידי מי שנמצא בבית, שזהו התא המשפחתי, בממ"מ נמצאים גם עובדים של המוסד הציבורי וגם מבקרים.

 

מאפייני הממ"ק

  • תכולה בינונית של אנשים – המטרה של הממ"ק היא לאפשר לכל מי שנמצא בקומת מגורים נתונה, ושאין לו הגנה יעילה באמצעות ממ"ד, למצוא מרחב מוגן זמין ונגיש. מכיוון שהוא מיועד לכל דיירי הקומה, הוא יכול להכיל כמות בינונית של אנשים.
  • זמן הגעה קצר – בדומה לממ"ד, גם זמן ההגעה אל הממ"ק לא אמור לקחת יותר מדי זמן. ברגע שנשמעת אזעקה, כל מה שיש לעשות הוא לפתוח את דלת הדירה ולהיכנס לממ"ק, שנמצא במקום מוגדר בקומת המגורים אליה הוא מיועד.

 

מטרה דומה, מאפיינים שונים

המטרה של הממ"ד, הממ"מ והממ"ק, אותם אפשר להתקין עם חברת מיגון טוב, היא זהה.

כולם צריכים להוות מרחב מוגן יעיל ובטוח לאנשים שנמצאים במקומות מסוימים.

המאפיינים שלהם שונים, ולפעמים אין לנו את האפשרות לקבוע לאיזה מרחב מוגן נכנס, אך כן חשוב שנכיר את המאפיינים השונים ברגע האמת.

אז מה היה לנו עד עכשיו

ממ"ד הוא מרחב מוגן דירתי, ממ"מ הוא מרחב מוגן מוסדי, ואילו ממ"ק הוא מרחב מוגן קומתי.

ממ"ד משמש את דיירי הדירה בו הוא נבנה, ממ"ק משמש דיירים בקומה שלמה, וממ"מ משמש כמרחב מוגן מרכזי עבור בתי עסק, משרדים וכדומה.

הבחירה במרחב מוגן תלויה בסוג המבנה שעבורו מקימים את אותו המרחב – בדירה נבנה ממ"ד, בבניין משותף בו רוצים להקים מרחב מוגן משותף מקימים ממ"ק, ואילו ממ"מ מתאים יותר למקומות עבודה ומרחבים ציבוריים.

לקבלת הצעת מחיר לעושים סדר: אז מה ההבדל בין ממ"ד, ממ"מ וממ"ק? השאירו פרטים בטופס
לוגו מיגון טוב
לייעוץ חינם והצעת מחיר לעושים סדר: אז מה ההבדל בין ממ"ד, ממ"מ וממ"ק? השאירו פרטים ונחזור בהקדם