הצבת מיגונית בחצר הבית

במציאות הביטחונית שמאפיינת את מדינת ישראל, צריך לנקוט בכל אמצעי הבטיחות הנדרשים.

בעוד שבמישור הצבאי אמצעי מיגון כמו כיפת ברזל זוכים להצלחה מסחררת, הממשלות לא עושות מספיק כדי לדאוג למיגון ישיר.

כפועל יוצא, רבים מבקשים להציב אמצעי הגנה כמו מיגונית בקרבת ביתם.

אז איך זה עובד? האם החוק מאפשר הצבת מיגונית בחצר הבית? חייבים להשיג היתר לשם כך? כל התשובות במאמר שלפניכם

 

מהי מיגונית?

רגע לפני שניגע לסוגיית החוק וההיתרים סביב הצבת מיגונית בחצר הבית, חשוב להבין מה היא מיגונית ומה מאפיין אותה:

  • מרחב מוגן – בראש ובראשונה, מיגונית היא מרחב מוגן המוצב בדרך כלל בשטחים ציבוריים ומטרתו להגן על אנשים מפני מצבי סכנה כמו נפילת טילים.
  • גודל – בהכללה גסה, ניתן לומר כי מיגוניות קטנות יותר ביחס למרחב מוגנים אחרים לרבות ממ"ד, ממ"ק ומקלט ממוגן. בהתאם, מיגונית קלה יותר להובלה, נגישה להתקלה ובעלת משקל נמוך יותר ביחס לפתרונות מיגון אחרים.
  • היתרים ייחודים – במקרים רבים, מיגוניות משמשות אנשי פרטים ובעלי עסקים שמעוניינים למגן את המרחב שלהם. בשונה ממרחבים מוגנים אחרים כמו ממ"דים, את המיגוניות ניתן להזמין ולהתקין בקלות רבה יותר, בהתאם המדינה קבעה נהלים ספציפיים כלפיי הצבת מיגוניות.

באנר הצבת מיגונית בחצר הבית

 

הצבת מיגונית בחצר הבית – מה אומר החוק?

כאמור, בשל הפשטות היחסית בהצבת מיגוניות, עלה צורך לקבוע תקנות בנוגע לכך, לרבות מגבלות על הצבת מיגונית בחצר הבית ובכלל.

אז מה נקבע בחוק ומה קורה בפועל?

  • לפי חוק – חובה לקבל אישורים והיתרים – לפי החוק היבש, כל מי שמעוניין להציב מיגונית בחצר הבית נדרש לקבל אישורים והיתרים המאפשרים לו לעשות זאת. יחד עם זאת, בפועל המציאות קצת שונה.
  • בפועל – המדינה לא ממהרת לאכוף – כפי שצוין לפני כן, מדינת ישראל עושה מאמצים רבים כדי להבטיח את ביטחונם של האזרחים. בהתאם, למרות שלפי החוק קיימת דרישה להיתרים כדי להציב מיגונית מחצר הבית, בפועל לא קיימת אכיפה ומי שבוחר להציב מיגונית בחצר ביתו כדי להגן על סביבתו לא ייתקל בקשיים מול הרשויות.
  • מה אם שכנים מתלוננים על הצבת מיגונית בחצר הבית? – במקרים רבים, אלו שמעוניינים להציב מיגונית בחצר ביתם חוששים מתגובת השכנים ומדיווח לעירייה. יחד עם זאת, ניסיוננו ארוך השנים בכל הנוגע להצבת מיגוניות מלמד שגם במקרים הללו הרשויות משאירות את המצב כפי שהוא. חשוב לציין, אין בדברינו כוונה לעודד אף אחד לעשות דבר מה בניגוד לנהלים כאלו ואחרים, אלא רק לשקף את המצב כפי שאנחנו מכירים אותו.

 

האם כדאי להציב מיגונית בחצר הבית?

אחרי שהבנו את מעמדן החוקי של מיגוניות בחצר הבית וכן את אכיפת החוק בפועל, כדאי להכיר את היתרונות הייחודים של הצבת מיגוניות בחצר הבית.

  1. מיגון מקסימלילמרות גודלן הקטן יחסית, מיגוניות כמעט ולא נופלות באיכויות המיגון שלהן ממרחבים מוגנים אחרים כמו ממ"ד, ממ"ק ועוד.
  2. עלות – ביחס לחלופות המיגון האחרות, הצבה של מיגונית בחצר הבית תהיה זולה יותר. כמו כן, במקרה זה חיסכון בכסף לא מיתרגם לביטחון מופחת, שכן מיגוניות איכותיות שעומדות בתקני הבטיחות מבטיחות מיגון ברמה הגבוהה ביותר.
  3. שינוע פשוט – מקלטים וממ"דים אמנם בנויים היטב אך קשה מאוד לנייד אותן. באשר למיגונית, מדובר במרחב נייד שבמידת הצורך ניתן לשנע ממקום למקום. באופן הזה, ניתן להתאים את המיקום של המיגונית בהתאם לכל צורך, לרבות מעבר דירה.

 

הצבת מיגונית בחצר הבית – מיגון טוב

במידה ואתם מעוניינים להציב מיגונית בחצר ביתכם – מיגון טוב היא הכתובת עבורכם.

חברת מיגון טוב מתמחה בשינוע והתקנה של אמצעי מיגון מגוונים, לרבות מיגוניות המותאמות לחצר הבית.

לקבלת ייעוץ ושירות עבור פתרונות מיגון בכלל ומיגוניות בפרט, פנו אל חברת מיגון טוב ותקבלו את השירות והמחירים הטובים ביותר.

אז מה היה לנו עד עכשיו

החוק מתיר להקים מיגונית בחצר הבית, ואף מעודד זאת. כמובן שמוגדרים נהלים ותקנות לגבי הצבת המיגונית, ולכן חשוב לבצע את התהליך בצורה הנכונה והתקינה ביותר חוקית ובטיחותית.

מיגונית בחצר הבית מספקת עבור הבית שלכם מיגון באיכות ובבטיחות מקסימליים, בעלות סבירה מאוד ביחס לאפשרויות מיגון אחרות, ובהקמה והצבה מהירים ביותר. אם רוצים לייצר פתרון מיגון ובטיחות בבית בלי לבצע עבודות תשתית משמעותיות – זהו פתרון מצוין.

הצבה של מיגונית בחצר הבית מתבצעת בצורה טובה ונכונה רק כאשר התהליך מבוצע על ידי המומחים בתחום. בשביל לוודא שאתם מקימים את המיגונית בחצר הבית שלכם על פי כל הנחיות החוק ובהתאם לכל הנהלים הבטיחותיים – פנו למיגון טוב.

לקבלת הצעת מחיר להצבת מיגונית בחצר הבית השאירו פרטים בטופס
לוגו מיגון טוב
לייעוץ חינם והצעת מחיר להצבת מיגונית בחצר הבית השאירו פרטים ונחזור בהקדם