מבצע מגן וחץ הגביר את הביקוש לממ"דים ומיגוניות: אז מדוע יש צורך באמצעי מיגון בעקבות המצב הביטחוני?

מבצע מגן וחץ הסתיים אומנם עוד בחודש מאי, אך למרות שכבר עברו חודשים מאז,  נדמה שההשפעות שלו הן כאן וכדי להישאר.

הביקוש לממ"דים ולמיגוניות עלה עם סיום המבצע, ונשאלת השאלה מדוע יש צורך באמצעי המיגון הללו.

במאמר הבא נציג כמה תשובות אפשריות לכך.

 

מרחבי מיגון שונים – במה הם מועילים לנו?

כמעט ואין אזרח ישראלי שלא מכיר את המרחבים המוגנים השונים, גם אם הוא לא מכיר את ההבדלים ביניהם, כמו ממ"ד, מיגונית, ממ"ק או ממ"מ. אמצעי המיגון הללו מועילים לנו בכמה מישורים:

  • הגנה מפני איומים ביטחוניים – האיומים הביטחוניים במדינת ישראל הם הרבה יותר רחבים מאשר במדינות אחרות. באזור עוטף עזה ובאזור הצפון, התושבים חשופים לאיום רקטי שעשוי להסב נזקים משמעותיים. המרחב המוגן מאפשר הגנה מפני האיומים הרקטי.
  • מקום שניתן להסתגר בו – במידה ויש מצב חירום מסוים, המצדיק הסתגרות בחלל מוגן, כמו למשל איום של חדירת מחבלים אל יישובים, ניתן לעשות זאת באחד מהחללים המוגנים.
  • הגנה מפני רעידות אדמה – הנחיות פיקוד העורף קובעות גם כי המרחבים המוגנים יכולים להעניק לנו את ההגנה הדרושה בזמן רעידות אדמה. למשל, כניסה לממ"ד במהלך רעידת אדמה, למי ששוהה בקומת מגורים גבוהה בעת התרחשות הרעידה, היא הדבר הבטוח ביותר לעשות לפי אותן הנחיות.

 

מבצע מגן וחץ הגביר את הביקוש לממ"דים ומיגוניות

 

ממ"ד ומיגונית

מצבע מגן וחוץ הוביל לזינוק בביקוש לממ"ד ולמיגוניות. מדובר על שני אמצעי מיגון, או מרחבים מוגנים, שהם מהנפוצים ביותר והבטוחים ביותר לשימוש.

  • ממ"דמרחב מוגן דירתי, שמאפשר הגנה יעילה, נוחה ונגישה לסדר גודל של משפחה. ממ"ד הוא אחד מהחללים בבית, וגם אם אין לכם ממ"ד, אתם יכולים להתקין אחד כזה אצלכם.
  • מיגונית – זהו אמצעי מיגון שנחשב ליותר זול ופשוט מהממ"ד. מיגונית מיועדת למקומות שלא נבנו בהם מרחבים מוגנים לדירה, כמו בתים פרטיים צמודים לקרקע. ניתן להתקין את המיגונית בחצר של אותו בית.

 

משמעויות מגן וחץ למציאות הביטחונית 

  • איומים ביטחוניים יכולים להתפתח במהירות – מבצע מגן וחץ מראה לנו את הרלוונטיות של הממ"ד ושל המיגונית, בכך שהאיומים הביטחוניים, כמו מבצע צבעי בעזה למשל, יכולים להתפתח במהירות, כך שזמן התגובה של האזרחים לצורך התמגנות הוא קריטי.
  • התגברות האיום הרקטי – במבצע זה אנו רואים גם כי ארגוני הטרור, שאיומים רבים שלהם מסוכלים על ידי צה"ל, ממשיכים לבחור בשיגור רקטות ושכן האיום הרקטי אף גובר מהצד שלהם.
  • יותר אוכלוסיות חשופות לאיומים – אותה התגברות של האיום הרקטי מובילה לכך שיותר מקומות חשופים למטחים רקטיים, כך שהסיכוי להיפגע מרקטה, בכל מקום בארץ, הופך לגבוה יותר.

 

התקנת מרחבים מוגנים

  • מאפשרת הגנה מעשית – באמצעות מרחב מוגן, ניתן להתגבר על האיומים השונים שמביא איתו כל המצב הביטחוני בישראל. מי שיכנס למרחב מוגן ויפעל לפי הנחיות פיקוד העורף, יהיה מוגן בסבירות הנושקת למאת האחוזים.
  • מגבירה את תחושת הביטחון – גם במצבים שנחשבים לשקטים יותר, אמצעי מיגון כמו ממ"ד או מיגונית הם בעלי השפעה חיובית, בעיקר על נוער וילדים אך לא רק, בכל מה שקשור לתחושת הביטחון.

 

שמרו על הסביבה שלכם בטוחה

אנחנו לא יכולים לשלוט במצב הביטחוני, אך אנחנו כן יכולים להפוך את הסביבה שלנו ליותר בטוחה.

התקנת ממ"ד או מיגונית, כפי שמציעה חברת מיגון טוב, יאפשרו לנו גם להרגיש בטוחים יותר וגם להגן על עצמנו בצורה מעשית, נוכח המצב הביטחוני.

אז מה היה לנו עד עכשיו

המצב הביטחוני ואיום הרקטות, שהתגברו בעקבות מבצע מגן וחץ, מעלה את הצורך של רבים מאתנו במרחבים מוגנים בסביבה הפרטית ובבית העסק.

במרבית המקרים, הבחירה של מרחב מוגן חדש תהיה בין ממ"ד (מרחב מוגן דירתי) לבין מיגונית.

פנייה לחברה שמתמחה במוצרים ומרחבים מוגנים, כמו מיגון טוב, תבטיח שתקבלו את ההחלטה הנכונה ביותר עבורכם ותקימו מרחב מוגן בטוח, איכותי ונעים לשהייה.

לקבלת הצעת מחיר למבצע מגן וחץ הגביר את הביקוש לממ"דים ומיגוניות: אז מדוע יש צורך באמצעי מיגון בעקבות המצב הביטחוני? השאירו פרטים בטופס
לוגו מיגון טוב
לייעוץ חינם והצעת מחיר למבצע מגן וחץ הגביר את הביקוש לממ"דים ומיגוניות: אז מדוע יש צורך באמצעי מיגון בעקבות המצב הביטחוני? השאירו פרטים ונחזור בהקדם